You are here
Pe Parang cu bebe de trei luni Excursie cu copiii Excursie in Romania Excursie la munte

Pe Parang cu bebe de trei luni

Se spune că la al doilea copil ești mult mai relaxat și se estompează vizibil două tendințe ale proaspătului părinte. În primul rând cea de protecție excesivă, ascunderea copilului de lume și retragerea în confortul (sau singurătatea) casei. În al doilea rând, tendința de a cumpăra toate gadgeturile pământului, în speranța că vor suplini lipsa de antrenament în ale părințitului.

Excursie cu copiii in Parang la ski

Acestea două fiind înlăturate, rezultă adesea atât fondurile necesare cât și disponibilitatea de a pleca în excursie la munte cu familia recent întregită de un nou-născut.

Excursie cu copiii in Parang la ski – Hotel Rusu

Așa ni s-a întâmplat și nouă la începutul anului acesta, când am decis că vârsta de trei luni este perfectă pentru prima ieșire în lume care să se încadreze în ideea de excursie cu copiii. Fiindcă încă nu îi făcusem pașaport, am ales muntele românesc. Mai exact, masivul Parâng, unde ne-am cazat la Hotel Rusu, exact în weekend-ul cu ziua îndrăgostiților, ca să le reamintim celorlalți turiști romantici unde duce până la urmă joaca de-a mama și de-a tata.

Excursie cu copiii in Parang la ski - Hotel Rusu

Drumul de la Timișoara până pe Parâng a durat puțin peste 3 ore și a fost aproape fără opriri. Cea mică a dormit tot timpul, iar eu nu am putut să nu îmi amintesc de o situație similară la vârsta de trei luni ale lui Tudor, când am făcut drumul de la Timișoara la Deva, unde mergeam la o nuntă: am fost atât de stresată că se va trezi pe drum sau că va plânge, încât mi s-a părut că a durat o zi întreagă. Scopul declarat al concediului era obișnuirea lui Tudor, băiatul cel mare, cu schiurile.

Excursie cu copiii in Parang la ski - Hotel Rusu Spa
Excursie cu copiii in Parang la ski – Hotel Rusu Spa

Nu pot să mă abțin de la a lăuda Hotelul Rusu, unde am ajuns printr-o recomandare și nu conform obiceiului meu de a pieptăna tot internetul în căutarea celei mai bune oferte. Totuși, cred că de data aceasta recomandarea m-a scutit de timpul pierdut, deoarece nu cred că aș fi găsit ceva mai potrivit pentru aceasta excursie in Parang.

Hotel Rusu Parang – Amplasare buna si parcare gratuita

În primul rând, amplasarea era numai bună, la un capăt de telescaun și cu o priveliște neobturată către culmile muntelui. Parcarea era încăpătoare și gratuită pentru oaspeții hotelului, sau contra cost pentru cei care nu erau cazați acolo.

Hotel Rusu Parang – Camere spatioase

Camera triplă pe care am primit-o a fost printre cele mai spațioase în care am stat până acum. Băieții efectiv au avut loc să joace fotbal înăuntru. Am avut un pat matrimonial și unul de o persoană, baie cu duș și wc separat, televizor și frigider în cameră și internet wireless care funcționa impecabil în tot hotelul.

Hotel Rusu Parang – Mancare gustoasa si diversificata

Micul dejun era inclus în prețul camerei și era bufet suedez foarte variat și gustos. La prânz și cină mâncam a la carte în restaurantul hotelului. Mâncarea era bună , atât feluri de mâncare tradiționale românești cât și bucătărie europeană, dar revelația sejurului a fost restaurantul cu sală principală de nefumători.

Hotel Rusu Parang – SPA

La demisol era zona spa, cu jacuzzi, saună umedă și saună uscată, dușuri și o zonă de relaxare cu șezlonguri unde puteai să te servești gratuit cu apă, ceai sau limonadă. Mi-a lipsit o piscină mai încăpătoare, dar în schimb am apreciat prosoapele, halatele de baie și șlapii din partea casei.

Hotel Rusu Parang – Personal atent, prietenos si respectuos

Ceea ce face însă într-adevăr ca Hotel Rusu să fie o alegere bună este personalul, fie că e vorba de recepționiști, chelneri, barmani sau cei de la curățenie. Atenți la nevoile oaspeților, prietenoși și respectuoși, ne-au surprins plăcut de foarte multe ori. Ca să dau doar un exemplu, de Valentine’s Day am primit, din partea casei, un vin roșu și două prăjiturele.

Excursie cu copiii in Parang la ski – Partia de ski

Pentru scopul principal al ieșirii cu copiii la munte am avut noroc de vreme frumoasă și, în timp ce juniorul se obișnuia cu ideea de schi, eu am putut să mă plimb cu fetița într-un marsupi pe pârtie. Aerul de munte și soarele le-au făcut bine ambilor copii, astfel că, deși ajunsesem cu ei puțin răciți, i-am adus acasă sănătoși și voioși.

Excursie cu copiii in Parang la ski - Partia de ski

Deși existau mai multe pârtii pentru iubitorii sportului cu una sau două scânduri prinse de picioare, noi am folosit-o doar pe cea la care ne-a dus telescaunul luat de lângă hotel. De pe stâlpii de telescaun se auzea muzica, soarele bătea pe toată pârtia și zăpada era bine întreținută, chiar dacă în general nu prea ninsese în perioada respectivă.

Excursie cu copiii in Parang – Pe sanie

Se găseau la grămadă și schiori și snowboarderi și ”săniușari”, dar nu era motiv de supărare. În general oamenii erau binedispuși și politicoși, iar noi ne salutam ca pe ulițele satelor cu cei care împărțeau cu noi hotelul atunci când îi revedeam pe zăpadă.

Excursie cu copiii in Parang - Pe sanie

Excursie cu copiii in Parang la ski – Pe telescaun

O urcare cu telescaunul era 10 lei, iar urcare+coborâre era 15 lei. Nu cred că exista ceva de genul ski-pass pe o zi întreagă, în sensul de urcări/coborâri nelimitate, dar exista varianta de mai multe urcări/coborâri cu un preț cât de cât mai redus. La Hotel Rusu se dădeau gratuit spre folosință sănii pentru copii, de care am și beneficiat în una din zile.

Excursie cu copiii in Parang la ski - Pe telescaun
Excursie cu copiii in Parang la ski – Pe telescaun

Și totuși, cum a fost cu bebe de trei luni în concediu? Deoarece doarme încă foarte mult și e alăptată exclusiv, deplasările sunt foarte comode la aceasta vârstă. Un inconvenient ar fi faptul că nu stă încă în șezut, deci trebuie ținută în brațe sau în scoica de mașină atunci când ești la masă în restaurant. Pe de altă parte însă, e la vârsta la care orice candelabru mai luminos poate să o fascineze timp îndelungat, deci numai bine cât să îți poți mânca supa fără să se răcească. Iar pe munte, de cum dă cu nasul de aerul tare de la înălțime, o ia somnul și poți să o plimbi liniștită ore în șir, mai ales dacă alegi să o porți ergonomic. Chiar și cu dormitul peste noapte a fost foarte ușor, mai ales că și acasă dormim împreună.

Nu neg că este foarte posibil ca starea euforică să se fi datorat – cel puțin în cazul meu – faptului că era prima ieșire cu copiii la ski mai serioasă de când se născuse cea mică, dar cu atât mai mult m-am bucurat că totul a fost foarte plăcut. Si cea mai importanta concluzie : orice excursie in Romania iti aduce locuri faine si oameni extraordinari.

Sabina scrie articole interesante despre beneficiile trambulinelor pe blogul magazinului online ExercitiiFitness.ro. In cadrul magazinului online al siteul puteți cumpara trambuline copii la prețuri foarte mici.

Ti-a placut acest articol? Lasa un mesaj!