You are here
Concediu in Kaunertal - alte atractii Vacanta cu copiii Vacanta in Austria Vacanta la munte Vacanta la ski

Vacanta cu copiii la ski in Kaunertal Austria

In iarna 2015 – 2016, vacanta la ski a avut loc la final de sezon, mai exact în luna martie. Ne rezervasem sejurul la hotel încă dinainte de nașterea fetiței și calculasem noi că, la patru luni, va fi suficient de mare pentru un drum lung de peste 1000 de kilometri. Am ales ghețarul Kaunertal din Austria, o destinație mai puțin frecventată de români, la granița dintre Austria, Italia și Elveția.

Cum am ajuns noi acolo? În principal datorită faptului că atunci cand mergi cu copiii la munte, si mai ales la ski, iti doresti cazare all inclusive, iar asta e greu de găsit în Austria și mai ales la prețuri decente. Un alt criteriu era posibilitatea de a ajunge la baza pârtiilor cu mașina, adică să nu trebuiască să lăsăm mașina în parcare și să urcăm cu telegondola de acolo până la ”locul de confluență” al pârtiilor, deoarece știam că anul acesta eu nu urma să schiez, deci nu voiam sa plătesc un skipass separat doar pentru a da puțin cu nasul de zăpadă.

Drumul pana in Kaunertal Austria

Am plecat din Timișoara noaptea, imediat după cină, cu gândul că în felul acesta vom minimiza opririle la strictul necesar, adică doar pentru alimentarea cu combustibil și mersul la toaletă. Drumul are puțin peste 1100 de kilometri, dintre care majoritatea se întâmplă pe autostradă. Porțiunile aglomerate sunt, așa cum e de așteptat, în apropierea marilor orașe, dar și atunci când se traversează scurt un colț sudic al Bavariei. Aproape de sosirea în valea ghețarului Kaunertal este o înlănțuire de tuneluri care nu i-au prea plăcut celei mici, proaspăt trezită după o noapte de somn în mașină. Google maps spune că drumul se poate parcurge în aproximativ 11 ore, noi am făcut în realitate aproape 17. O bună parte din înghesuiala de pe traseu, mai ales spre final, în zona montană, se datorează regulii destul de rigide a majorității hotelierilor care spune că intrarea și ieșirea din cazare se fac doar sâmbăta.

Vacanta cu copiii la ski in Kaunertal Austria - Feichten
Vacanta cu copiii la ski in Kaunertal Austria – Feichten

Cazare in Kaunertal Austria

Rezervasem cazarea la hotelul Kaunertalerhof din localitatea Feichten, la vreo 6 km de mers pe serpentine până la punctul de plecare al telegondolelor către domeniul schiabil. Feichten este un sat alpin liniștit, unde unii locuitori se ocupă de turism și ceilalți de agricultură și creșterea animalelor. Viața de noapte este aproape inexistentă, din cele trei baruri pe care le-am văzut în sat, două erau închise, nu îmi era clar dacă de tot sau doar fiindcă nu era sezon turistic. Alimentara, singura din sat, era închisă la orele prânzului. În sat mai exista și un mic ski-lift inclus în prețul skipass-ului pentru ghețar.

Cazare Kaunertal Austria - hotel Kaunertalerhof
Cazare Kaunertal Austria – hotel Kaunertalerhof

Hotelul Kaunertalerhof are trei stele și este o afacere de familie, patronul fiind și administratorul și bucătarul, recepționera fiind soția lui. Mai existau câțiva angajați – două chelnerițe, dintre care una din Cehia (singura din hotel care mai știa și engleză) și o femeie de serviciu sârboaică, care lucra cu normă fracționată și la alte hoteluri din sat. Rezervasem cazarea printr-o agenție de turism din Germania și am plătit 670 de euro pentru o săptămână de cazare all inclusive light, în cameră pentru familii. Ajunși la fața locului însă, am primit un apartament cu două camere la mansardă, probabil din cauză de overbooking, fiindcă hotelul era într-adevăr plin, chiar și în luna martie. Am avut astfel un dormitor și o cameră de zi, de dimensiuni rezonabile, baie cu cadă și wc de serviciu, balcon cu vedere spre munte. Internetul wireless era contra cost și se plătea separat pentru fiecare dispozitiv conectat, la o viteză abia acceptabilă. Parcarea era gratuită și chiar lângă hotel. Nemulțumirea mea cea mai mare a fost însă legată (și de această dată) de obiceiul de a opri încălzirea pe timpul nopții, astfel încât am ajuns la 17 grade în dormitor în prima noapte. După aceea am cerut o aerotermă pe care o puneam în funcțiune în holul dintre camere și încălzeam astfel ambele încăperi.

Cazare Kaunertal Austria - all inclusive light
Cazare Kaunertal Austria – all inclusive light

Cazare Kaunertal Austria – all inclusive light

Ideea de all inclusive light a fost ceva nou pentru noi și o voi explica puțin în cele ce urmează. Dimineața se servea micul dejun continental în regim de bufet suedez. Băuturile calde precum cafeaua, ceaiul sau laptele – cu sau fără cacao – erau aduse de chelnerițe, cu porția și cu inerție, în sensul că, dacă în prima zi ai spus că vrei să bei cacao cu lapte, a doua zi te aștepta deja pe masă fără să te mai întrebe. Puncte în plus pentru faptul că țineau minte ce preferințe ai avut, puncte în minus pentru faptul că nu își puneau problema că poate preferi un meniu variat de la o zi la alta. La final de mic dejun puteai sa îți pui la pachet pentru prânzul de pe pârtie. După-amiaza, la sosirea de pe pârtie, se servea cafeaua însoțită de prăjituri. Aici mi-au atins un punct sensibil, deoarece, după cum se știe, eu am un stomac separat pentru desert, așa încât de cafea nici nu m-am atins, în schimb am încercat toate felurile de prăjituri pe care le făceau. Și chiar erau variate și făcute în casă de patronul-bucătar. Cina era cu meniu fix, stabilit de chef, de obicei includea o supă, un fel principal, un desert și uneori o băutură alcoolică aperitiv sau desert. Pe lângă acestea exista și un bufet cu salate, suficient de bine aprovizionat încât ai fi putut să te saturi la cină și doar cu conținutul lui. Felurile de mâncare erau foarte variate, interpretări proprii ale bucătarului bazate pe bucătăria tradițională austriacă. Băuturile de la all inclusive erau bere, sucuri carbogazoase (cola, fanta, sprite) și vin de masă alb și roșu, restul erau contra cost, de la bar.

Vacanta cu copii la Kaunertal Austria - la ski
Vacanta cu copii la Kaunertal Austria – la ski

Vacanta cu copii in Kaunertal Austria – la ski

Pe ghețarul Kaunertal sunt 36 de kilometri de pârtii, dintre care 6 negre, 10 roșii și restul albastre numai bune pentru o vacanta cu copiii la ski. Mai există și un Funpark pentru cei care se simt acrobatici, precum și o zonă pentru copii, cu ”covoare fermecate” în loc de skilift-uri. Pârtiile se află la altitudini între 2150 și 3200 de metri, iar zăpada este garantată din octombrie până în iunie. În același skipass este inclus și domeniul schiabil de la Fendels, între 1350 și 2300 de metri altitudine, aflat în direcția opusă față de Kaunertal relativ la hotelul unde ne cazasem noi. Acolo se află 2 kilometri de pârtii negre, 6 roșii și 8 albastre, 4.5 km de pârtie de sănii și o zonă pentru copii. Există nocturnă o dată pe săptămână, atât pentru schiat cât și pentru săniuș. Copiii până la 9 ani au gratuitate la skipass. Se poate ajunge și cu mașina la stația intermediară a gondolei, ceea ce am și făcut. Drumul până acolo este presărat cu tot felul de sculpturi în lemn reprezentând diferite personaje foarte expresive, care mai înviorează peisajul destul de anost, mai ales atunci când este acoperit în totalitate de zăpadă.

Vacanta cu copii la ski in Kaunertal Austria - pe partie
Vacanta cu copii la ski in Kaunertal Austria – pe partie

După cum am menționat și mai devreme, eu nu am schiat deloc în acesta vacanta in Austria , ci doar am urcat de două ori până pe pârtii, cu cea mică în marsupi. În rest, m-am plimbat prin sat cu micuța mea comoară zâmbăreață și ne-am bucurat de aerul curat de munte și de zilele însorite ale lui martie. Principalul obiectiv al vacanței era inițierea lui Tudor pe skiuri, așa încât el și taică-su au mers zilnic pe pârtii, de obicei o jumătate de zi împreună, iar cealaltă jumătate mergea Cristi singur ca să poată schia în voie, timp în care eu rămâneam cu copiii la hotel. Băieții au fost foarte încântați de zăpadă și de faptul că vremea era suficient de călduroasă și însorită încât să nu tremure de frig, dar în același timp zăpada se prezenta numai bună de călcat cu schiurile. Tudor a prins repede mișcările și, pe la finalul săptămânii, reușea să meargă singur cu skiliftul și să coboare de pe el, apoi să parcurgă o pârtie albastră mai ușoară. Și cel mai important e că făcea toate astea cu zâmbetul pe buze. De abia așteptăm urmatoarea vacanta la munte !

Vacanta cu copii la ski in Kaunertal Austria - telescaunul uman
Vacanta cu copii la ski in Kaunertal Austria – telescaunul uman

Atractii turistice in Kaunertal Austria

Tot inclusă în costul skipass-ului era și intrarea la piscina acoperită din Feichten, unde însă nu am mers deoarece mi s-a părut apa prea rece la 29 de grade, cum spuneau ei că ar fi. Am fost în schimb într-o excursie de o zi la Aqua Dome în Sölden, chiar dacă nu era foarte aproape de hotelul nostru. Posibilitățile de distracție în afara pârtiilor sunt destul de reduse în Kaunertal pe timp de iarnă. Se mai poate face ski-fond, plimbări pe trasee montane prin zăpadă și alpinism pe ghețar. Există și câteva biserici și mici muzee locale de vizitat. La mică distanță se găsesc cetatea Berneck, aflată pe o stâncă, punctul de frontieră Altfinstermünz, unde se întâlnesc Austria, Italia și Elveția, castelul Naudersberg și ruinele cetății Kronburg. Noi am fost în una din zile în Liechtenstein, puțin mai departe, dar nu am rezistat tentației de a bifa încă o capitală europeană, Vaduz.

Atractii turistice in Kaunertal Austria

Concluzii dupa vacanta cu copii la ski in Kaunertal Austria

Dacă sunteți o familie care își dorește să schieze împreună la prețuri mai mici decât în stațiunile celebre din Austria, atunci o vacanta in Kaunertal este alegerea potrivită, după părerea mea o dată în viață e suficient. Mai merge și pentru cuplurile mai în vârstă, pe care le-am întâlnit din abundență în hotel și în împrejurimi. Români nu am întâlnit deloc cât am stat acolo, nici măcar în treacăt, deși am înțeles că hotelul la care am stat se află în portofoliul mai multor agenții de turism românești. La un moment dat, o doamnă care mi-a spus că e din Germania a intrat în vorbă cu mine la restaurantul de pe pârtie și, aflând de unde venim, m-a întrebat de ce am făcut așa drum lung, că doar avem munți și în România. I-am răspuns că și în Germania au munți, dar totuși iat-o și pe ea acolo. M-a făcut însă să îmi reamintesc vacanta cu copiii de pe Parâng, cu o lună mai devreme, despre care am scris într-un articol precedent, și să îmi propun să mai dau o șansă pe viitor și turismului din România.

Sabina scrie articole interesante despre beneficiile trambulinelor pe blogul magazinului online ExercitiiFitness.ro unde puteți găsi trambuline copii la prețuri foarte mici.

Ti-a placut acest articol? Lasa un mesaj!